Menü

Amasra Lav Sutunları Turu

Sabah saat 07.00'da Sıhhiye Sezenler Caddesi Atatürk Lisesi önünde, 07.30'da Ümitköy Galleria Avm karşısında buluşarak, şehrin yorucu temposundan kaçarak kendimizi yeşil ve mavinin doyumsuz manzarasına bırakacağımız Karadeniz'in şirin kasabası Amasra'ya hareket.

Anadolu'nun ilk turizm merkezlerinden biri olarak kabul edilen Amasra'ya giderken yolumuz üzerinde Roma döneminden kalma Kral Heykeli ve Roma'nın simgesi kartal figüründen oluşan Kuş Kayası Yol Anıtı'nı görüyoruz. Amasra'nın kuş bakışı manzarasının en iyi alındığı nokta olan Bakacak Tepesi'nden Amasra'nın doyumsuz manzarasını ve karşıdaki Tavşan Adası'nı seyrediyoruz.

Öğle yemeğinde Amasra'nın olmazsa olmazı balık ve salata keyfi için merkeze iniyoruz. Daha sonra Roma döneminde yapılan adanın en yüksek yerinde denizciler için bir fener barındıran Amasra Kalesi, önemli iki limanı olan Büyük ve Küçük Liman'ının görülmesi. Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesi'nde, Amasra halkının dağlardan kestikleri şimşir ve ıhlamur ağaçlarından yaptıkları ağaç eşyaları burada satarak geçimlerini sürdürdüklerini yazdığı Çekiciler Çarşısı'nda sevdiklerinize hediyelik eşyalar alabileceğiniz bir alışveriş molası veriyoruz. Ardından rotamızı Güzelcehisar Köyü'ne çeviriyoruz. Yeşilin ve mavinin uyumunun görsel şölene dönüştüğü Güzelcehisar Köyü'nde 80 milyon yıllık olduğu tahmin edilen lav sütunlarını görüyoruz. Sahilde yürüyüş ve fotoğraf molası sonrası Ankara'ya hareket ediyoruz.